Freaks and Geeks at DH

Just nu befinner jag mig på DH som enligt guiness rekordbok är världens största datorfestival. Jag kan inte sova fast jag har varit uppe i 12 timmar varav 6 timmar dötid. Sova går inte, jag har nog hemlängtan, eller mer reslängtar eftersom jag flyger till Hong kong sen Hanoi om 19 dagar. 

Jag deltar inte som deltagare på DH utan som producent, scenvärd, sponsorfriend, biatch at the counter vilket som jag pratar med sponsorer om vad dem vill ha på DH.

Jag vill inte snacka skit så men det brukar bli att jag gör det ändå. Efter många år i skolan, låg mellan högstadiet gymnasiet så har jag stött på många cliques, grupper, clan i skolan. Har själv varit med i the Jocks, the cheerleaders, the mathclub och the student council group men aldrig och jag menar aldrig geekclub.

Jag pratar inte om dataspelnördarna nu för jag själv ägnar för mycket tid framför datorn med spel bla bla.
Jag pratar om dem där nördarna som stänger ut sig själva från samhället, som pluggar bara för att plugga, som vet idiotiska saker som endast dem som faktiskt jobbar inom området behöver veta, dem som alltid öppnar sin käft när man står och småsnackar med en polare. Det är den farligaste clique av alla cliques!

Jocks har visserligen fått för många bollar mot huvudet men dem kan få fett med cash om dem blir bra.
Cheerleaders visst dem kan va bitchiga men du kommer aldrig träffa på ett lag som har bättre laganda än cheerleaders.
Mattenördarna, dem kommer att bli din framtida chef så you are fired bitch.
Elevråd, vi styr skolan!

Visst blir dem stackars nördarna utsatta men inga kan va så elaka och ha så mycket attityd problem som nördar nr dem går ihop i ett gäng. Jag vet för jag har fått umgås med elaka nördar. Dem börjar bitchfita mot mig så fort jag säger nånting, utan att tänka sig för innan dem öppnar käften sen så är det hela tiden massa prat i språk som ingen annan fattar och så tror dem att man är dum i huvudet för att man inte fattar.

Lilla vän tänk efter, jag är ingen astronaut och jag ska inte skapa ett dataspel så shut up.
Hur orkar ni? Tänk om jag hade rabblat upp massa gymnastiktermer bara för att verka smart...

Ska man va smart så måste man vara vis på nåt sätt...ska man informera människor runt omkring sig om saker man vet så måste man ha charm. Med charm har jag kommit dit jag har ville komma.
Så till alla nördar, världen stöter inte bort er.  Sluta slänga ditt crap på mig innan jag börjar bitchfita!

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Och vart är den festivalen?

2010-06-21 @ 16:44:59
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

Lyssna på min text som är med i boken Aldrig Blir Någon Exakt Som Du :) http://sandratjulins.blogg.se/2010/june/aldrig-blir-nagon-exakt-som-du.html#comment

2010-06-21 @ 20:49:44
Postat av: Snookie - Perfection since 1992

Heeej Sötnos!

Kika gärna in på min blogg och svara på dagens fråga!

Puss och kram Snookie!

2010-06-21 @ 22:03:34
URL: http://snookie.blogg.se/
Postat av: aye

hej

Första tävlingen på bloggen nu, där man kan vinna lite härliga nagelprylar, som du kan använda till att styla dina alldeles egna naglar.

Delta gör du genom att klicka på länken nedan:

http://ayealfayadh.devote.se/blogs/5126186/taevling--.htm#WriteComment

Och skriva att du deltar.

Kram// Ayealfayadh.devote.se

2010-06-22 @ 13:41:33
URL: http://ayealfayadh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0