Exorcism

Jag är sån när jag hackar upp mig på något så hackar jag upp mig tills jag löser problemet.
Diskussionen som härjar just nu är vad kallas personen som bär runt kabeln åt kameramannen så han inte fastnar?
Vissa kallar det kabeltattare vilket inte är det mest finaste ordet för personen som håler kabeln.

Men jag vet vad jag snackar om när jag säger att den personen inte kallas "passare" som vissa påstår. Jag säger inte det för att skoja till det och jag öppnar aldrig och då menar jag aldrig käften om jag inte vet vad jag snackar om.

Det är som att gå fram till en brandman och säga "jag hoppas du ska släcka elden nu"
Detta är till alla som jobbar inom media, ni måste veta vad ni snackar om...Visst media är stort, det finns för dessa tvpers, sen lite filmfolk och så radio tidningar bla bla och så i dem delarna finns det också olika avdelningar. Jag går t.ex inte in i ljud och säger till dem vad det ena eller det andra heter. Dem vet det själva!
Annars borde dem inte få jobba med den avdelningen dem tror att dem kan så mycket om.

En grej till! dem som inte ens vet vad deras roll heter i teamet borde plugga på eller hitta lite fakta utanför forum. Ring till svt hör med dem, det finns massa tvbolag som har koll. Det kan omöjligt heta passare.

"Passare kallas den person som sköter kamerans förflyttning, när den till exempel är monterad på en kran eller en vagn som går på räls."
http://www.arbetsformedlingen.se/yrken/YrkesBeskrivning.aspx?iYrkeId=88

Om jag hade utbildat mig att sköta räls, dolly och kran så hade jag fan inte velat ha nån jävel komma upp till mig och be mig hålla deras kabel. Det finns folk för det.

Till och med Passare har assistenter. Alla som jobbar inom media har oftast en assistent eller två som kallas för en viss grej. Jag återkommer till er när jag har det exakta namnet på han som håller kabeln. Men inte fan är det Passare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0