Svar till anonym som kommenterade inlägget "Vote for Kennedy"

Hej Anonym!
Long time no see my friend...

Jag antar att du inte är en gymnast själv eftersom du kallar friståendet för den långa dansgrejen i grupp...
kan jättegärna informera om varför jag var off ganska många gånger...
egentligen behöver jag inte informera om nåt men eftersom jag är precis som alla andra dödliga och vill kommentera tillbaks för allt så gör jag det...det är väl kul att få lite kommentar tillbaks...

3års träning... kom med noll gymnastik erfarenhet förutom hjulningar...Vilken idiot som helst som tycker att gymnastik är kul borde kunna hjula...andra som inte kan har inte försökt tillräckligt...
Tillhör inte det laget...dem tävlar usm, sm, grencuper och rikscuper...
Jag var tränare och tränade själv för ett lag som tävlade på UT, RM, Redskapstävlingar och Göteborgstruppen.
Bytte upp till olika nivåer varje termin...det var både bra och dåligt...Jag fick utveckla...men lagpolarna fick stanna kvar...
Det året fick jag åka på sm-läger...där fick man gråta sig igenom varven...Fick lära mig dubbelvolt, lite mera snurrar, salto sträckt bla bla
Så fick alla lära sig friståendet som var nya på lägret...jag hade sett det två tre gånger på uppvisningar och tävlingar så då kunde man den koreografimässig men tekniken satt inte där än...Sen så hade jag redan ett annat fristående med en annan grupp men tränaren satte in mig på en position som Lisa hade...Och lisa var topgymnasten som kunde hoppa långt mellan formationerna...och precis under  förträningen så pajar jag foten....Tejpen är stel som in i helvetet....



Så för att summera allt så är det ganska enkelt att tävla...Testa det... Att hoppa in i en helt ny grupp med människor som har tränat i 10år, lär dig hjulning flickis själv för att det är krav på det i friståendet, det var tack vare mitt gamla lag som heja på mig, sen så kan man passa på att hoppa in för den bästa och bara njuta av att allt är skitsvårt men gråta fick man inte göra, inte heller hoppa av, varför skulle man och as the cherry on top..gå och skada foten, Det innebär att den blir blå, tjock och stel. Testa det...fråga mig gärna om hjälp om du tycker att det är för krångligt att fixa allt sånt själv...
Jag kan börja med att ta ett järnrör och slå den en gång på foten, det borde räcka...Eller gör som mig, hoppa sträckt skruv på trampett och fortsätta skruva ner man redan har landat...Jag kan svära på att fötterna står still i mattan och man själv fortsätter att snurra runt...

För mig är gymnastik enkelt, matte är inte lätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0