Jag gjorde upp en eld för dig och nu brinner hela skogen

trött idag...klockan är mycket, imorgon reser jag tillbaks till malmö med mina arbetsprover i handen...
Nu smäller det...När man har upptäckt att saker och ting som man skapat på gymnasietiden är så mycket bättre än det som man har nu...
jag håller fast vid det...
På gymnasiet så sprang man runt och hade konstant battle med sina klasskompisar vem som var bättre på film flash foto special-fx men i slutändan så tog man inspiration från varandra...Jag beundrar mycket av det som mina gamla vänner på gymnasiet hade gjort...där slog vi på stort med mediefestival, röda mattan och äcklig dyr promotion över hela göteborg...

Men jag är rädd, jätterädd, alla över 20, nej nej 19 borde kämpa lite mer, pusha lite, sluta upp med att tro att man är så jäkla bra på saker och ting...Dem som kommer efter oss gamlingar...Dem är livsfarliga...
Dem är sjukt bra på att skita i fucking jävla regler och sätta upp gränser för sig själv och framför allt så kör dem inte nån jävla one-man-show...Dem uppskattar varandras hjälp och lär upp varandra...dem kliver över regler och går efter känslan...

I ett år nu så har jag fått höra om 180graders regeln...för mig låter det som ett moment inom gymnastik...
alldeles för många har gått runt och tjatat om 180graders regeln...
News-flash... ungarna på gymnasiet och mig själv och alla som faktiskt sysslat med filmning...Nej man behöver inte ens syssla med det...men har man ett intresse för film så gör man inte 180gradersfelet
Har aldrig hört talas om det och har aldrig gjort "felet" i nån film överhuvudtaget...

så ja jag är rädd...jätterädd för skitungarna som min lillebror som är generation youtube, alla dem ungarna har minns 2 bra filmer etc. upplagt på internet. Dem som tar åt sig för det jag har skrivit...det kanske är en hint att ni får skärpa er med what ever ni håller på med. The kids are going to kill us all... Jag tar fett åt mig och kämpar så mycket så det smakar blod i käften...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0