Bersåbar på en Måndag!

Åkte hem förra torsdag till göteborg för att chilla lite!
 Skönt skönt. Har gjort absolut ingenting förutom att spela wii och fikat och gråtit en skvätt till grey's anatomy säsong 2. Speciellt när den blonda bystiga läkarens fästman gör BUHU


Planen var att jag skulle åka hem i måndags. Men ingen skola på tisdag ja det betyder party på en måndag.
Jag åkte in till kungsportsplatsen till Malles cuisine mmm.
Malle jobbar som kockchef och får skrika på personalen. Superkul att va där när hon skäller. Men hon skällde inte så värst i måndags. Istället så fixade hon ultra god mat till mig. AND listen!...
and Dessert. Haha

Kokospannacotta med passion- och limesås med säsongens färska frukter.


Låter som en akward lesbo-dinner höhö.
Men nej det var mer att jag fick sitta och äta fancy food i fancy restaurang medan the chef sprang runt och höll koll på personalen.

Efteråt så åkte jag hemåt för att få powernapa en liten stund för att jag har kommit in i min insomnia-period som jag får varje vår. Kan inte sova och somnar lite lätt 4 på morgonen..vaknar kl 8 varje morgon och dricker tonvis med kaffe. anyhow så stack jag hem och sov en liten stund.
Smått förvirrad slängde jag på mig mina kläder och stack ut till restaurangen igen.
Jag och mallen skulle spela biljard. Jag suger så hårt på biljard så det är synd om mig. Bowling! That I know. Jag får strike om jag så vill det. Med Vänster hand fast jag är högerhänt! Det ni..sug på den karamellen!

Men efter ett tag så befann vi på biljardpalatset, det visade sig att min gamla klasskamrat från högstadiet var bartender på stället. Woho så han blandade ihop lite rom och cola till oss.
Efter smått förvirring med biljarden så blev det ganska lika mellan oss. Jag fick allt ner några kulor.
Men det fanns tillfällen då jag ville smasha pinnjäveln mot bordet och dricka mer rom och cola.
Kl var nu strax innan midnatt. Och på en måndag så är inte ens mcdonalds öppet. Så vi fick springa över till Greenwich som "alltid har öppet". Yepp deras sloggan.

vi satt där nån timme för att käka lite food. Vad kan man göra en måndag? Hmm
Vi gick nerför avenyn för att kolla när sista bussen gick. Kl var nu 01:23. Ser min buss åka förbi.
Härligt att det fortfarande går bussar.
Trodde jag!
Nä det var den sista bussen. gick 01:21 Perfekto.
Nästa buss åker kl 05:21
Underbart Underbart
Men då fanns det inget bättre alternativ än att dra till Berså till klubben "Thank God it's Monday"
Vi körde på med lite rosa drinkar. Yummie.
Och en tequilaround. En så väldigt söt trevligt snubbe kom fram och bestämde sig för att shotta med oss.
Det var lite udda för han pratade engelska med oss och beställde på svenska.
Han vände sig mot mig för att flörta lite trevligt och frågade:
"Where are you from?"
lite smådragen som jag var så svarade jag kort och gott:
"Malmö!"
Weeii "Möllevången!!" skrek den oh så söta snubben och vi shottade ner tequila.

Efter lite dans så stängde berså kl 3.
Vi bestämde oss för att springa upp till avenyn en bit för att jaga taxi.
Två väldigt konstiga pojkar gnällde på mig att jag verkade så väldigt avisande när dem försökte ragga på mig.

"Are you shittin' with me?"
Nää jag drog med the chef och gick. Hur orkar människor krogragga på en måndag. Äckligt värre.
Som tur var åkte en arbetskollega till Malle förbi med företagsbilen och hämtade upp oss.
Dem två sliskgubbarna med taskig attityd sprang uppför avenyn och försvann bakom ett hörn.

Vi fick skjuts hem till mig och om jag minns rätt så somnade jag en kort stund på badrumsgolvet för det finns golvvärme så det var excellento!

Nu har man lektion så det är väl dags att skärpa sig.

Adios tillsvidare.

Btw.
Nästa gång ni befinner er i göteborg...ta en sväng och käka på Malleballens Restaurang
Spice of Thai.

www.spiceitrestaurang.com


Kommentarer
Postat av: Malena

oh my god kan du ge publicitet till restaurangen och berså hahaha :P mupp

2008-03-15 @ 01:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0