om man tycker att riva ögonen med rivjärn är mindre smärtsamt...då är det nog nåt fel...

För evig är jag tacksam till min kompis...min longtime friend...malle..som fixade mig jobbet...Jag kan dogde a bullet för henne...men min kritikgräns är fett kort... Om 50 pers plötsligt kommer in och vill beställa nåt så kan jag hantera det..har gjort det innan för kennedy när just 50 gymnaster ville ha lunchbox som skulle skickas till hallen inom en halvtimme..ja det är piece of fucking cookies...stress är bara ett tecken på att man har något att göra...har varit köksansvarig för en bamba i 3 år under tävlingar...tro det eller ej...men när jag får skällord på sånt som jag vet går att lösa på nolltid så blir jag ganska sur...även för shit som inte är mitt fel...eller rookie-misstake...alla gör rookiemisstake...bara för att man är asiat så betyder det inte att man är född till att servera...please people fatta det..
jag är inte det...alla vet det...jag har alltid hållit mig till det administrativa, ansvariga, gruppledare, coach, tränare, projektledare, producent och projektansvarig på min utbildning... jag är rädd för att nån vacker dag...kanske imorgon...att jag ska spotta ur mig nåt som kan ge mig sparken...händer det så säger jag bara so long ching chong...

jag menar inget illa mot cheferna...men om man ska va chef så måste man ha en stresstålerans på låt säga...Infinity!!
man måste ha i åtanke att rättvisa och respekt alltid ska ligga som första prioritet vilket jobb som man än ska leda...
om det är så att det är små gymnastflickor i 6års åldern som 26åriga servitriser...

det är så man är som ledare...med taskig attityd kommer man ingenstans...
man kommer till den punkt då man får anställa nya för dem gamla orkar inte med en...


Det värsta jag visste när jag var projektledare för min klass under en kortfilm...var när jag råkade skälla ut en på grund av att jag stressade upp mig själv i onödan...självklart så sa jag förlåt typ 10 minuter efter utskällningen...
sen så Gick jag hem och spydde...
Så här funkar det om man nu ska leda en grupp...kök, företag what ever...
Man ska gå igenom tydligt vad ens team ska göra!! ordet anställda kommer sen...det är det som står på papper..
man ska alltid se sin..ursäkta ordet... personal...som en del av ditt team...har man goda relationer till sitt team så kommer dem att stå på ens sida i vått och torrt...
och är dem på ens sida så förstår dem när man pratar om disciplin.

nu kanske många tycker att med det sättet kan man inte hantera ett företag m.m....
BULL SHIT...

när man lever i en tid med internet, facebook, mobilsurfande och bloggande så måste man vara riktig försiktig med vem man behandlar illa, personal, team, familj, kunder, vänner...på en milisekund kan man få ut riktigt bad information om nån organistation, företag, personer m.m.
det är därför som jag pluggar media...kan man hänga ut politiker och även privatperson så tro fan att jag älskar media...
jag ska självklart inte göra det mot nån jag känner...speciellt inte min kompis...jag menar bara att hade jag varit otrevligt mot nån så behöver jag bara vänta typ fem minuter för att halva världen ska få reda på att jag har gjort nåt dumt...
under fem minuter kan man mobil-blogga.

With one button you can destroy humantity

Kommentarer
Postat av: Anonym

i liked it!!very very much.and by the way xox is so gossip girl...mee like

2008-07-05 @ 03:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0