When you hear everyone say you're amazing

Mycket har man hunnit på 20år.
Vad smart man är när man anmälde sig till so you think you can dance efter 4 år utan dansen.
Dansen finns kvar iförsig men inte så att det är skolad dans utan mer freestyle.
Men oj vilken upplevelse att ta tåget upp till stocktown med mina dancing shoes och det fetaste smilet i bagaget.
Tro inte att det var ensamt att åka upp dit. bokstavligt talat.
Åkte samtidigt som några huliganer. Vet ej om dem hejade för nåt fotbollslag men fan dem var huliganiga.

Väl framme i stockholm centralstation på perrong 17b så slet jag ner min resväska och datorväskan från X2000.
Vart ska man nu ta vägen och vilket håll?
Nä det var lugna gatan här för efter en liten titt över axeln så ser jag alla mina söta små vänner som hämtar upp mig på station. Dem tar mina väskor och off we go i en taxi till ?Börsen?. Där står ännu en söt liten kompis som DJar för fullt. Det blir drinkar och väldigt massa dans. OJ så kul det kan bli på så kort tid. Jag är då glad. Efteråt så vandrar man genom norrmalmstorg och in på MaxHamburgare för en liten härlig efterparty-mat. Finare ord för fyllemat. Efteråt konkar vi väskorna vidare till Bredäng hem till Adde och Kamelen.


Kom hem runt halv 3 nångång. tydligen så festar sthlmarna hela tiden men korta tider iochmed att det bor så mycket folk ovanför alla uteställen så dem måste stänga senast 3 om inte festen befinner sig på nån båt.
Men väl hemma fick jag min madrass och så försökte vi sova...blev mest att man låg och skrattade åt lite fåniga grejer som hände.

Somnade vid 3tiden om jag inte har fel.
Gick upp kl 6 för att duscha m,m, fixa till mig och packa ner danskläder och skor.
Åkte från Bredäng kl 7:24 efter flera om och men med tunnelbanebiljetten blä...
Skulle hoppa av vid Zinkensdamm men jag råkade slumra till så jag åkte vidare till slussen...och det var fanimig feeeel
så jag fick åka tillbaks...
Tog ett tag innan man hittade till Munchën Bryggeriet men väl framme så var ett jävlars mycket folk...Många som man känner igen och många man har dansat med.
Väldigt snygga killar där...men alla var "fruitcakes".


Jag ba han ba dem ba hon ba liksom ba DÖÖÖÖÖÖ

ta i med ordet "BA" i alla meningar era 08or...
Men det var några sköna människor i kön som man stod och dansade lite riverdance.
Hur hela audition gick kommer jag ej ihåg har fått blackout från den dagen.
Men jag kommer ihåg en liten del där den norska domaren gungade i takt när jag körde min rutin och skrek "FUNKY"

Härligt och höra.
Jag gick inte vidare men det gör då verkligen inte nåt...inte min plan att skutta runt på scen..
det var lite som en ursäkt att äntligen dra upp till STHLM för att hoppa runt med adde och the gang.


åkte till bredäng efter auditionet. Käkade kyckling och potatisgratäng fy vad gott...Recovery-Food mmm
Adde och Kamelen var tvungen att dra till jobbet så planen var att jag skulle sova till 22 sen så skulle jag möta upp semlan och dra till stureplan...
Det låter helt fel men det var till stureplan som var planen. Mina små ny08:or ville visa mig stureplan efter att jag pekade på varje torg och hus och frågade efter stureplan.

Men jag hade fett med otur att jag var så jävlars trött att jag somnade på från 17 - 20
vaknade upp..käkade chilinötter och somnade om till 2:30
blev väckt av att någon bankade galet hårt på dörren...
Skitsamma jag ignorerar det och drar täcket över huvudet.
Instormandes kommer Kamelen, Adde, Semlan och Murremus.
Det blev en böghög på mig...Jag fick en puss på kinden som mutning för att det skulle va efterfest när jag ligger och sover.
Dem sliter upp mig och börjar dansa runt som dårar. Jag går ut till köket och måste gå igenom matsalen...
BUUU där sitter addes ragg...jobbragg...sitter i ett hörn och stirrar på mig...
Ja jag såg som fan ut med mjukiskläder och ena ögat halvöppet.
Springer in till köket och brygger kaffe för att vakna till...

Jag borde bli arg men det gick inte...
men det är nog en av anledningarna varför mina friends gillar mig.

Om Lili inte kan komma till festen så kommer festen till Lili

Sen blev det shot efter shot efter shot efter shot sen så slutar det med blåmärke på knät för att jag gick ner i spagat.
Det är mitt partytrick.

Youtubea fram låtar med PITBULL, antingen shake, she's freaky eller get freaky.
Vilket som...
Oj vad det kan bli så fel men oj så kul.
Semlan spelade upp lite salsa. Adde körde fullt ut med House och Kamelen spelade schlager tills vi började blöda i örat.
Hela lägenheten var fylld i rök och dricka..uääk...
Men jag tackar för en tung weekend. kunde inte bli roligare.
Nästa gång så blir det roadtrip upp till stocktown.

Me love you longtime...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0