Preparty

Dubbelbokad, dubbelt upp på budgivningen. Köpte två tåg biljetter, precis brevid varandra vid gången
Gjorde en god gärning och gav bort platsen till en tjej som inte kunna hitta sin plats.
Ibland måste man göra nåt trevligt för andra för att kunna gotta sig och va moder theresa för en dag.
Tjejen som fick min plats fick utskällning av konduktören för att hon hade fel studentkort och köpte på studentrabatt.
Det var så synd om den stackars 25+ tjejen. Ibland måste man tycka synd om dem. Visst är dem i en annan åldersbox en mig men förvirringen och den pinsamma utskällningen förtjänar ingen som kliver på ett tåg.
Att få utskällning när man är 18+ så är det jävlars pinsamt men att få den nr man är 25+ och måste framstå lite mognare än 20+ så gör det ont i hjärtat.
Men en god gärning det känns fin fint. Gör man nåt snällt till andra så smittar det av sig ganska snabbt.
Jag promenixade genom tre vagnar in till bistrovagnen med massa gott som jag kunde knapra på,
genom alla vagnar så spanade folk in mig för en gång skull. Såg faktiskt lagom fresh ut.
Men det var för att man duschade för en gång skull. Glad som en liten spädgris tryckte jag på den röda knappen in till bistron.
Där står den gladaste bistrogubben någonsin. Han sjöng genom hela min beställning.
Jag köpte en liten meny med kaffe, juice och mackor. Han fixade kaffet till mig och jag fick välja bland finfina mackor. Bistrogubben sjöng upp alla mackor. Leverpastej, ost och skinka m.m. Tralala Det var riktigt trevligt. Jag fick en liten låda till mina små tilltugg och han önskade mig en underbar kväll och varnade mig för att inte såra alltför många pojkar under kvällen med min charm.
Sen fick jag enormt mycket godis. Mm toffé precis det jag ville ha.
Skulle precis köpa dumle men jag fick det på köpet. Smällde på med kommentaren att oj nu blir man då tjock.
?Nä du som är så liten, omöjligt?
Oh my good man I can be big and bouncy! Men det gör inget tjock och lycklig promenade jag genom vagnarna med min lilla låda med mat och alla passagerare såg glada och partyklädda ut.
Happy time på tåget, maten inväntar. Lite film och sen är jag framme i göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0