Mårtenssons och Ica


Vaknar upp klockan 9 på morgonen och försöker verkligen hålla mig vaken. Tittar upp och ser kläder och smutstvätt lite överallt. Måste få ner det i en påse och sen städa upp. Packa ner grejerna i lådan.
Mr Yourhighness sms mig oc frågade ifall jag skulle åka med till nova lund och inhandla nåt. hade inget visa-kort.
Det sög ju hårt...behövde ett tangentbord så att man kunde spela fake-guitar hero på pcn.


Fick snällt vänta hemma, fortsätta packa, lyssna på musik, köra några spel på "frets on fire" och dricka kaffe.
Känner ångest för att man satt uppe och tjötade med kjellvander i tre timmar till 3 på morgonen om absolut ingenting. Prata om spel, skitsnack och gymnasietiden.
Mögligt värre att man blev så hungrig vid två-tiden. Det får bli lite pyttipanna, stek stek stek...
MMMM gott var det kl 02:00


Anyhow så kom yourhighness hem till mig och var så gentlemannaduktigt och lyfte ner min packning in i bilen.
Jag kilade ner efter honom och satte mig i bilen.
Några kvistar hade fastnad på vindrutetorkaren och dem insisterade han på att jag skulle ta bort.
Det var snöstorm ute. kallt och snö och det var bara allmänt jobbigt att behöva vistas utomhus.



Men jag klev ut ur bilen och slet bort kvistarna. Vad gör smartassen då?
Jo när jag står 10 cm från bilen så släpper han bromsen och bilen rullar....
Rullar över min fot!
Hade fan så tur att jag hade på mig mina speciella skor som var lite spetsig där fram så mina små tår klarade sig.
Stortån var ute på farozonen. Det var nästan åhh nästan så att den kunde bli överkörd om jag inte hade vrålat ut att han hade kört över min fot.
Han trodde att jag skämtade på cartoonaktigt sätt att ahh du har kört över min fotskämt men icke!!

Vi åkte in till malmö...Till rolfsgatan och där kastade vi in grejerna in till mitt nya rum. Tjötade lite med min nya homie sen så stack vi ut för en liten one on one lunch jag och yourhighness...
det blev vandring in mot möllevångstorget och in på Nyhavn. Lite köttfärsbullar med vinbärsgelé och potatis mmm
perfekt lunch för trötta flyttgubbar.
Han berättade på om hur han raggar på flickor och hur det har gått hittills. Ser skapligt ut.
Jag är imponerad.


Sen åkte vi ett litet varv för att titta på neighbourhooden. Visade trafikskolan, Mårtenssons trafikskola. Alla små söta silvriga bilarna stod snällt på rad bakom grinden. Vi parkerade i närheten, han träffade på sin kusin lite randomly, hans gangsterkusin, inte snyggkusinen.
Jag fick skjuts hem sen och sprang över till ica, går man rätt ut så har man mårtenssons framför en, again,
hej hej alla små söta golfbilar. Sen så har jag bara tittat på top model, ätit godis och druckit te.
Ska spela lite mer frets on fire nu.


Imorgon så är det fredag. sen ska man planera in en ny göteborgsresa. Och förberedelser inför uppkörningen Fuck Yeah...

Kommentarer
Postat av: Katja

Uhh stackars din stortå! Hoppas den är okej;)

2008-01-03 @ 22:49:05
URL: http://waxonwaxoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0