Clean Cut

Igår kväll skummade jag igenom bloggar. Bloggar skulle läsas för att se om jag hänger med eller inte.
Jag är långt uppe i det blå med mina bloggar. Är det meningen att jag ska tipsa om nåt, lägga upp hideous bilder på mig själv och andra som egentligen inte vill va med eller lägga upp youtubeklipp som andra redan har sett för 105e gången.

Jag följer nog dem här bloggreglerna förutom en liten grej, Jag skriver alldeles för mycket om ingenting. Det här är 2.0 bloggen. Jag skrev en annan igår men sen insåg jag att fan den var inte kort.
Så keep a clean cut idag. Kort enkelt utan krångel. Stilrent Like a Chanel-suit

Nyår. anlände i Gbg centralstation kl 17:50. timmen innan blev man mobilbombad av alla. Alla som vill att jag skulle hit och dit och ta med mig det...
Håret, makeupet och outfiten skulle va klar innan kl 19. Mor min hämtade upp mig så snällt så. Fixningen skedde i bilen. Mina planer från början vad att jag skulle befinna mig på avenyn för en predinner precis innan tolvslaget.
Men först skulle jag på huvudmiddag och sen preparty hos mina bästaste vänner.
Maten smakade oj så gott. Vi var väl runt 20pers, gamla som unga. Vilken åldersgrupp borde jag stoppa mig själv i?

Mera telefonsamtal, Mer tjat och mer dricka. Vitt vin, Chatêau Bonnet 2006. Gott.
Efter maten skulle man få efterrätt. Tryffel? Chokladmousse? Tårta? Nää. Bring on the chips istället och dip.
Jag och några gamlingar samlades i köket vid köksbordet för att leka lite lekar. Det var dags att fjortisfiera oss eftersom året ändå skulle ta slut så det kunde man lägga bakom sig och mogna 2008 istället.
Drinklekar var given. Kortlek skulle fram. Man tar upp ett kort och iförväg har man bestämt sig för vad man ska göra när man får ett visst kort. Fick man kungen så fick man hälla i en skvätt av ens drink i ett glas i mitten.
Får man esset så fick man dricka upp det som fanns i glaset. Hideously omogen och fjortis att dricka upp innehållet.
Yes jag fick esset först. Äckligt värre.

Efteråt var det dags för taxiringandet. Klockan var alldeles för mycket, jag skulle befinna mig på avenyn kl 23 men nu började tiden ticka ganska snabbt. Var är alla taxibilarna?. Jag ringde och ringde till taxibolaget men kom aldrig fram. Det var illa. Så sms till min kockchef... Tyvärr jag befinner mig inte ens i närheten av en taxi. Start without me.
Kl 23:40 så ringer en old friend till mig från the penthouseparty som jag skulle till efter tolvslaget. Dem ville att jag skulle va där under tolvslaget. Precis då ringer taxi bolaget upp och meddelar att en taxi kommer hämta upp mig om 15min. Alltså innebär det att jag har 5 min på mig att ta mig hela vägen in till Liseberg/Korsvägen från norra gbg. Omöjligt även för taxi.
Det får bli tolvslaget Hemma hos selena. Det gör absolut ingenting jag var omringad av mina bästa vänner.
Perfekt.

BANG så var det ett nytt år. Jag fick pussa på en gran, granen du är älskad. Gott nytt år.
Nu var det igång för taxijakt. Ringer som en dåre. Kommer inte fram för att telefonlinjen är blockad av alla miljoner människor som ska ringa samtidigt för att mysa i telefon med kärleken.
Kollektivtrafiken var sista utvägen.
Stod vid en busshållplats och skrek taxi som en dåre till varje vill som åkte förbi. Ingen ville stanna förutom en liten skruttbil med nedtonade rutor. Mina små vänner som också skulle med sprang ifrån mig. Yepp dags att springa nu, Jag sprang över ett berg med i skyhigh heels, det var pain och blodsmak i munnen.
Kom ner till centrum och sen fick man ett samtal att hela penthousebefolkningen skulle förflytta sig bort 3mil utanför gbg. Yepp det var dem jävlarna som hade ockuperat alla taxibilar i hela stan. Inte en chans att jag skulle hinna ner dit i tid. Får väl beställa en egen taxi för att ta mig ut dit. Kommer att kosta 400kr men när man får hela resan betalt ja då kör man på.
Fötterna fick ta smällen. Oj vad ont det gjorde.
men fest blev det ändå. Nä nu spårar jag ut igen. Nu är helvetesbloggen ännu längre än förväntad. Usch avslutar här. Men overall nyår var helt ok. Eller ok..mer jävligt sucky på grund av taxijakten och springet över bergen och blodsmak i munnen. Men vi kan säga såhär för min del att ju suckigare min nyår har varit desto bättre år får jag.

Gott nytt fucking år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0