Kladdigt på X2000

Nyligen hemflugen från barcelona.

Tänkte sammanställa resan här på bloggen mest för att ha det som minne.
Borde egentligen skriva ut allt som jag har kluttat ner i alla mina bloggar och försöka knyta ihop allt till en liten rolig bok.
För er som inte visste så har jag haft 4 bloggar. En från långt tillbaks i tiden då jag gick på högstadiet som jag tror är bortraderad vilket är väldigt tråkig med tanken på allt det roliga som fanns i bloggen.
Sen så har jag ett barnförbjudet otrevligt blogg där det mest innehåller svordomar och snusk. brukar klutta ner sånt som man får höra från andra och sånt som man tycker är så hysteriskt äckelroligt att man bara måste få ner det.
Få har läst det men så ska det va. VIP
Sen har jag resedagboken och kluttat ner lite från resor m.m. Har slutat med den sen jag insåg att jag inte reste iväg på några roliga resor.


Fram tills nu :D

Glada jag är nu hemflugen från Spanien.
Kort och Intensiv Vecka i Barcelona med mor och bror + familj no. 2


Åkte tidigt på morgonen från malmö c till göteborg med handbagage och kameraväskan.
Slet ner packningen till centralen, hade fruktansvärt bråttom. Men frukost, jag behövde frukost. Så jag sprang in till espresso house och köpte en frukost.
MMM frukost.
Kaffelatte, juice och scones.

Sprang till tåget. Intercity så det var väldans oldschool.
Jobbiga trappor upp till tåget. Väl där inne så försökte jag hitta min plats och vad händer? Splaaasssshhh squiick
Juicemuggen rätt ner i golvet och vällde ut på heltäckningsmattan.
Vänta det var nog x2000, just det ja, åkte med intercity efter x2000 i nässjö.
Båda med irriterande jobbiga höga trappor.

Men där står jag med den 4.8kilos tunga dator (yes jag har vägt den), kameraväskan, handbagage och frukost och såg hur juicen med fruktkött sakta sjönk ner i heltäckningsmattan. Fruktköttet i kombination med den kladdiga juicen lade sig som en lite "uääk" på golvet.
Det var då äckligt. Men jag knaprade på min frukost och sen så var det bara att somna in.
Anlände i göteborg 13:00 
Det var en 4h resa som kändes allmänt dryg och långsamt.
Mor min hämtade upp mig och jag körde iväg sen till Bäckebol för att köpa handbagage. inte till mig då för jag hade redan handbagage.

Lite overkill


fortsättning följer.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0