Touchdown

Så idag var det tenta som gällde..
the Big day...upp till bevis...man ska kunna bemästra 3 olika program, Photoshop, Flash och Dreamweaver...
Just nu är det bara jag i klassen som kan ett till program från Adobeserien... Indesign... Jag är helt enkelt
Top Notch
Det gick riktigt bra...fick sitta i ett klassrum utan aircondition...med 30 datorer igång...då blir det hett ohhh...
första timmen var att skriva en väldigt massa om internet och webben...tråkig som bara den...fick inte tillräckligt med tid...
konstig nog hade jag alldeles för många synpunkter om internet...
blev några A4or

Sen efter det var det bara att sätta igång med att göra en hemsida...
fan fick 3timmar på sig att göra hemsidan med länkar och knappar och bilder och flashiga animationer och lite annat krimskrams...

efteråt fick man även reda på hur det gick för en med projektarbetet...jag jobbade med 4 killar, och jag växte upp med att dem flesta killar ska kunna sånt här med webdesign m.m.
men det gick åt helvete i söndags när jag fick reda på att deadlinen var dagen efter...och ingen av dem 4 nötterna hade gjort nånting...jag var ansvarig för en annan del av det projektarbetet...nämligen att vara allmänt snygg och presentera sidan med ett smajl...
men nej så blev det inte...istället fick jag sitta till 5 på morgonen och jobba med både hemsidan och en jäkla 8sidig broschyr...
och körning skulle man ha dagen efter så sömn fick man inte...frääääscht....

Men jag fick cred för hemsidan av snygg-Jan...läraren...han tyckte att texten var väldigt underhållande...trots tusen stavfel...
jag var trött kl var 5 på morgonen och det enda som höll mig uppe var kaffe och kanelbullar...

"folk aldrig komma tillbaks"

där har ni en liten preview på det som jag har skrivit helt randomly fel på.

Nu kan man fira jul och va glad och dricka gott och äta gott när alla tentor är över...nästa termin ska kamerorna fram på riktigt och då blir det riktigt najs :)

Have fun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0