Oh Feisty!

Just nu befinner jag mig i skolan!
I stora klassrummet med en kopp café au lait... inte svensson-latten...
it's french oui oui
Just nu står det tre förvirrade klasskamrater och redovisar deras analys av public service- kanaler.
Egentligen var det min egen analys av vad dem står och snackar om...
helt meningslös och anders...läraren.. attackerar dem med en jäkla massa argument för att han själv har jobbat med tv i 100år.
så vad jag gör är att jag bloggar under tiden...lite live action här...
Oh oh där tappade nån sin penna...Det är en sån moment då man bara vill gå fram och kicka iväg pennan
som en riktigt najs bully...
Tyvärr händer det ingenting nu i skolan så jag avslutar bloggen hemma istället........................................................................................................................................................................................................

Känns lagom bra nu när man har blivit kuggad på uppkörningen!!!...och det var bara en enda ruta av alla jäkla rutor som jag fick ta mig igenom som jag blev kuggad på...
Stellan, I know how you look like?!
och nu kan inte dina snygga söner rädda dig!!
Jag trodde verkligen att jag skulle ta körkortet första gången..inte för att jag är så värst bra på att köra men mer för att jag slutade hyperventilera och började köra bilen på riktigt!

För ett tag sen så fick jag köra med en annan lärare på mårtenssons trafikskola och då gav han mig nyckeln till
the Benz....efter nån timme på vägarna sa han att jag körde med bilen..inte mot bilen!
That's hot...
Det var lite så jag trodde att jag gjorde under uppkörningen...men snubben smällde ner bromsen och då var det bara att tacka, ta emot och hålla käften...
det känns slampigt att behöva göra uppkörningen igen...Lite hoochie...lite slampig ja...
första gången shame on me...andra gången shame on vägverket....
jag ska åka till skövde den 7 januari, det var i skövde om man tog teorin...
back to where I came from :(

det var en funny historia, teoriprovsdagen
kl 2 skulle provet börja...
jag tog tåget ifrån göteborg kl 12 för att jag ville va framme kl 1 och ha en timme tillgodo för att chilla käka hitta dit och sen rulla tummarna och andas ut innan provet...

*pling plong*
"Västtrafik informerar, tåg 1243 till skövde är försenad med 50 minuter.
Vi beräknar att va framme i skövde centralstation 13:50"
Satans jävlar!

IHHH panik på tåget...det var jag och tre andra i vagnen och jag var den enda som fick panik och sprang runt som en rabiessmittad hamster på knark...
efter ja 50 min på göteborg centralstation spår 3 så kunde tåget rulla iväg...
Jag antar att det är nu i den här situationen som man borde ta en cigg...jag röker inte men det är såna här moments som man faktiskt får ta en cigg och relaxa....
Helvetesdagen var inte över än...
väl framme i skövde c sprang jag rätt ut från tåget och in på en parkeringsplats...
där står en taxi beredd på att köra mig till Vägverket...
sprang uppför alla trappor och rakt in i receptionen och så säger receptionisten
"ja Lili vi måste först ta ditt körkortsfoto. "
Inte nog med att jag var försenad, jag kommer att se lagom snygg ut på körkortet istället för riktigt snygg... :P

Jepp vi får se hur det går den 7 januari
Ska försöka ragga med folk som kan stå på väl utvalda platser i hela skövde och när jag är i närheten ska dem heja på mig precis som under ett maratonlopp

Men nu... :D nu är jag hemma och ska laga mat! och plugga till videotekniksprovet imorgon...
visste ni om att det finns över 20 olika sorters microfoner som fångar upp ljud på 1000 olika sätt!
och dem ska jag kunna imorgon och lite till...Ja det är inte roligt
Men det som kommer att va roligt är att vi ska på studiebesök imorgon på Kanal Lokal Skåne och pilla lite på kamerarobotarna...
det är pleasure! det e najs

Det blir köttbullar ikväll...hemlagade och så potatismos...
wish me luck inför provet imorgon...


P.s. Jag är sååå sugen på Café au Lait nu igen...
Nån som vill donera en fikapaus till mig...eller kanske åka upp till göteborg och hämta min espressomaskin med mjölkskummare och andra roliga tillbehör? passa på och hämta min katt också för den delen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0