Bought the cheap champagne, We're going down in flames, hey.

Vaknade upp imorse och titta runt i rummet....It's christmas!!


NÄ det är inte julafton än....Men det kändes som det...Jag gick runt i cirklar för att fundera på varför det kändes som när man var lite och sprang upp som en galning, ut till vardagsrummet, snubbla på mattan och glidflyger rätt in i julgranen...och känna ahh vilken känsla och stolthet att känna barr på rumpan....

Tomte schmomte Jag har alltid delat ut presenter när det var dags för det...Det var en gång när vi var på en jättejulkalas och dem hade tomte och allt men Nej jag ska dela ut presenterna... att öppna skiten är ju inte alls lika roligt som att dela ut paketet...
För öppnar man ett paket där innehållet är en handduk ja då fan blir man inte glad speciellt när man redan har 800st.
Men när man ger presenter så får man alltid glädje tillbaks...win win situation...
Det är när dem börjar öppna presenterna som man ska "get the fuck out"
tror jag fick den känslan på grund av att jag somnade mycket tidigare än vanligt...redan kl 1 och då vaknade jag tidigt dagen efter så det var hur skönt som helst...


jag ska bränna en skiva, det var längesen man gjorde det, men det ska enbart va för bilåkning...
endless road-trip med min mor... Jag tvingar henne att köra mig överallt även fast vi alltid käftar järnet i bilen...
men det är en del av glädjen att åka bil med mor min....
Jag har ärft den väldigt udda blandade randomly konstiga musiksmak från henne..
Dem flesta har en viss stil, indie eller rnb eller rock eller soul...vilket som men jag har inget sånt där konstigt...
Måste jag säga nåt så får det va stilen "soundtrack"
Lyssnar mycket på musik som har varit med i nån form av film, tvprogram eller serie eller reklam eller nåt annat mojs som har visats på tv...

Jag drömde om min uppkörning igår... :S galet...
Jag åkte till gbg till Hagakyrkan/Vasa.... där är det bara gårdsgator (tror dem heter så)
trångt som fan och inget körvänligt ställe...
Så kom den här uppkörningskontrollanten...En kvinna runt 40-50...Så vi sätter oss i bilen och så gör jag säkerhetskontrollen och är kungligt bra på det....
Så säger hon att jag ska backa bakåt tills jag kommer ut på stora vägen,


med ena handen på ratten och andra armen på ryggstödet sådär lite moviestar...jag stannar upp för att inte köra ut på huvudledet och backa in i nån stackare...
Vad gör kvinnfolket? hon springer ut och lämnar mig i bilen försvinner...
Så där satt jag en stund och funderade på vad det här kan betyda...ska jag kanske köra själv som under halkan?
eller är det test för att se om jag är så gangster så att jag kör iväg med bilen...
Men det gjorde jag inte...jag valde istället att gå ut och upp till vägverket igen för att fråga vad fasen is going on?
Uppför alla trappor så träffar jag på en lärare från mårtenssons trafikskola (jävlar vad dem får publicity av mig nu)
och förklarar det som har hänt...Så säger läraren att jag precis fick körkortet av tanten...Hon blev tydligen så impad på min backning att det inte fanns nåt annat val än att ge mig skiten...

Jag går ut från vägverket och ringer upp Paddan


"Tjosan din tjockis"

- adde, jag har tagit körkortet...

"Ja det var som fan, men åk hem till mig så kan vi köra lite"

-Men jag vet inte hur det gick till?

"din smurf, skit idet, harru fått körkortet eller inte?

-Jo men....

"dåså då kör vi uppför avenyn, Gött mos"

-Med Körv!!

Nej det kunde jag inte tacka nej till
Jag vaknar upp och då smäller julkänslan in...
Ska duscha, ta på mig så mycket röda kläder som jag kan hitta...Kan ta på min gymnastikföreningsoverall
Go Kennedy... den är röd...Och sen glidflyga in på gårdsGranen här utanför och shake upp the Dollarmärket!!


So kiss me goodbye

__________________________________________________________________________________________



waha laserdome måste jag hitta tid för...och nån som vill köra laserdome också....
lyssnade på en gammal låt från gymnastiktiden då man vad jättecool och körde grymma volter på voltgolvet...
Safri duo - rise....tänker på laserdome och gymnastik då jag lyssnar på den...
ahh många minnen från gym. jag var föreningens flipper...var överallt gjorde allt och ramlade överallt.....
skön landning var när jag skulle göra skruv360*

http://www.youtube.com/watch?v=aO4L2ehjPfg

och föll med världens fart rätt ner i tjockmattan med ansiktet först nere i mattan... fy helvete ..såg rött...
visst mattan var röd men jag kan svära på att jag såg nåt annat rött också...
låg avdäckad i minst 10 minuter har jag fått höra av tränarna...

Sen en annan gång skulle jag ge mig på dubbelvolt utan skumgummigrop, jag skulle lära mig att landa med båda fötterna på mattan först, det ni....

http://www.youtube.com/watch?v=I_s-L9eHdPk

många gymnaster har problem med att dem inte roterar, i mitt fall...never...jag roterar tills nånting eller någon stoppar mig om jag inte väljer att stanna mig själv...Så när jag skulle göra dubbelvolten med endast två varv så tog jag i som bara den att jag snurrade ett extra varv...det enda problemet var att där tog luften slut och marken/mattan kom in i bilden...då var jag uppochner och nacken/ryggen tog fallet...
Spenderade ett halvt dygn på akuten med nackstödskragegrej och låg i ett rum helt själv och hallucinerade...
gjorde ont och det var smått obekväm träningen slutade kl 21 och jag var på sjukan kl 21:20...
kom hem kl 5 på morgonen dagen efter....
Vilka härliga bilder det finns på mig med stödkragen... alltid med ett leende på läpparna...Jag har aldrig gråtit efter ett fall...det är the rush från dem där fallen som gjorde att jag fortsatte att träna i så många år...

Jag ska gräva i min kameraväska efter filmerna från min tid med kennedy...finns hur mycket som helst frågan är om jag orkar titta igenom filmerna...då kan jag svära på att jag kommer att gråta...Buhu....
Kanske ska man börja igen...det var tanken när jag flyttade hit till skåne...men vilket lag? kan inte vänsterprassla med ett skånelag...Sen så har vi alltid vunnit över skåningarna så varför ska man gå med i the loserteam :P


Ohh Behave lili Behave..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0