Afterski

Söndagsmiddag...hos föräldrarna 2.0
det är mixed feelings på dem här söndagsmiddagarna...Tungt på ett sätt men fortfarande så fint med lugnet på dockan....I lyxlägenheten med utsikt rätt in till turningTorso...
Jag måste göra slut...det är inte dem...det är jag...det kan inte bara va middagar längre...vi måste gå vidare...

Det är redan slut här hemma hos mig.... men ännu är det tungt att ta steget speciellt när dem behandlar mig som en av deras snorungar...kanske är det därför det tog slut här, för jag börjar tilltala "broshan" här hemma som om han var min bror...det är hemskt jag vet med tanke på allt men det är mycket på grund av "föräldrarna" dem har behandlat mig som deras egen unge med utskällning då och då och fixa läxorna och hämtat upp mig från träningar och så vidare...
om jag ska va ärligt så har jag upplevt mer med föräldrarna än med broshan...
Som den gången då vi var och käkade på restaurang jag och dem...på en båt...vackert...eller när jag och hon gick på handledarutbildning och satt och fnittrade åt snygg-läraren som fjortisar

men nu får det ta slut man måste gå vidare...nån gång i livet kanske jag hittar föräldrar som dem...men farväl....

Men jag fick iallafall en sista måltid...helstekt fläskfilé med kantarellsås och världens godaste potatisgratäng och nån grönsakskompott med purjolök och chorizo...det är vad jag kallar a last supper....
det blev kaffe och lussebullar till efterrätt...ahh den traditionella kaffet efter maten...tungt att sluta med den...
Jag ser framemot att dejta nya föräldrar...lära känna nya på nytt igen... med nya traditioner nya pinsamheter, nya kusiner och farbröder med alldeles för mycket ölkage...

Jag fick lite julpynt för även om jag kanske är the grinch i deras ögon så kan jag ändå få lite christmas med mig hem... Vi pratade om resor och att vi ska åt varsitt håll för eller senare...Jag till NY och dem till badgastein...
sorgligt...

Men nu pratar vi inte mer om det...
Jag kanske får ett rum hos en tjej som också är från gbg som bor väldigt centralt...
Hon vill att jag ska bo där för jag är tydligen så jävla skööön...Ska titta på lägenheten imorgon...
Helst vill jag bo med en kille...Mycket lättare på det mentalt och fysiskt....
Inget krångel inget låna mina kläder problem...och så låter oftast killar köket till mig...
Jag fixar gärna maten åt 2000pers än att ha en jobbig person som är kräsen som vill delta i matlagandet...
nej så om det är nån roligt snubbe därute med ett rum så hör av er till mig...jag behöver ett hem, eller ett hörn eller låda från ikea...anything...

call 555-need-a-home-333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0